Anna Ignatowicz–Glińska                                                                              

Kompozytorka, ur. 26 maja 1968, w Warszawie. Ukończyła studia kompozytorskie w warszawskiej UMFC,  w klasie prof. Włodzimierza Kotońskiego (dyplom 1996 z wynikiem bardzo dobrym). Jest adiunktem w macierzystej uczelni. Stypendystka ZAiKS (1999, 2001, 2012), MKiDN (2008, 2010) i IMiT (2012-13). Jej utwory wykonywane były na koncertach i festiwalach w Polsce i za granicą (m.in. w Niemczech, Czechach, Rosji, Austrii, Francji, Szwajcarii, Danii, USA, Ameryce Łacińskiej, w Chinach i na Ukrainie), nagrywane na płyty (Audite, DUX, Acte Prealable, Mons, Polonia Records) i wydawane (Norsk Musikforlag, PWM). Laureatka nagród i wyróżnień na konkursach kompozytorskich – m.in. Nagrody Publiczności i Wyróżnienia na VI Międzynarodowym Konkursie im. A. Pietrowa (Sankt Petersburg, 2012) i drugiej Nagrody na Konkursie „Mikołowskich Dni Muzyki” Mikołów, 2013). Interesuje się także aranżacją, improwizacją oraz literaturą i piśmiennictwem muzycznym (publikacje w literaturze fachowej i na łamach prasy muzycznej). Jest członkiem ZAiKS, ZKP (od 2009 Sekretarz Oddziału Warszawskiego) i  Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektronicznej (PSEME). Ostatnio coraz ważniejsze miejsce w jej twórczości zajmują projekty multimedialne, wpisujące się w ideę syntezy sztuk i powstałe we współpracy z artystami innych dziedzin.  Uczestniczyła (w l. 2010 – 2013) w szkoleniu kadry dydaktycznej UMFC, w ramach Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej (projekt unijny, zakończony w czerwcu 2013).

Magdalena Wajzner–Barska

 

Ur. 13 listopada 1973 w Warszawie. Absolwentka specjalności rytmika warszawskiej UMFC (dyplom z wynikiem celującym, stypendium Ministra Kultury za wyróżniające wyniki w nauce). Uczestniczka wielu sesji naukowych, seminariów, warsztatów w tym: Międzynarodowych Kongresów Rytmiki organizowanych przez Instytut Emila Jaques-Dalcroze’a w Genewie (2003, 2007), a ostatnio cyklu szkoleń w zakresie sztuk multimedialnych dla kadry dydaktycznej UMFC i ASP w Warszawie, realizowanych w latach 2010-2013 w ramach projektu pod nazwą Międzyuczelniana Specjalność Multimedialna. Jest doktorem sztuki w dyscyplinie rytmika i taniec. Pracuje na stanowisku adiunkta w UMFC oraz nauczyciela dyplomowanego – kierownika Wydziału Rytmiki w ZPSM nr 4 im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Prowadzi zajęcia rytmiki, metodyki nauczania rytmiki i improwizacji fortepianowej. Prowadzi także wykłady oraz warsztaty na konferencjach, seminariach i sympozjach organizowanych przez wyższe uczelnie, Centrum Edukacji Artystycznej a także inne placówki oświatowe. Jest laureatką Nagrody Indywidualnej II stopnia za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce, przyznanej przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej (2011). Fascynuje się ideą syntezy sztuk. W swoich działaniach twórczych poszukuje uniwersalnego języka dla muzyki i innych dziedzin artystycznych. Jest autorką kilkudziesięciu interpretacji ruchowych utworów muzycznych (w tym także projektów multimedialnych) stworzonych do muzyki własnej (często improwizowanej), a także kompozycji od baroku do współczesności. Eksperymentuje ze światłem, grafiką, sztuką video, diaporamą, poezją wizualną. Jest także współautorką kilku projektów/performance’ów realizowanych z artystami innych dziedzin. występuje jako wykonawca improwizując ruchem, wokalnie i na fortepianie.   

 

Ryszard Latecki

 

Multinstrumentalista, wynalazca półprogowej gitary - Latary, twórca wielu formacji muzycznych (zespół Laterna), współtwórca grupy Kawalerowie Błotni, aktywny szczególnie na scenach alternatywnych. Jest autorem i wykonawcą licznych muzycznych performance`ów i instalacji, autorem Klepsydry Dżwiękowej („przesypuje” się w niej dźwięk a kolejne harmoniczne interwały odmierzają czas), Sejsmofonu (drgania Ziemii transformowane są na muzyczną formę) oraz kompletnie nowej koncepcji tworzenia muzyki – Muzyki Rewersyjnej (polega ona na odejmowaniu dźwięku - „ociosywaniu” hałasu tak, aby uzyskać muzyczną formę). Ryszard Latecki realizuje również autorski program warsztatów pt. Dźwiękowa Przestrzeń Niewerbalna, autorski program koncertowy Partytury Fotograficzne oraz aktywnie pracuje w Wytwórni Błękitu w podziemiach kamedulskich na warszawskich Bielanach. Nagrał i wydał (w wydawnictwie OBUH Records) kilka autorskich płyt.

www.facebook.com/ryszardlatecki   www.reversemusic.com   www.latecki.com   www.youtube.com/ryszardlatecki www.facebook.com/partyturyfotograficzne

 

Andrzej Kijanowski

 

Reżyser dźwięku. Jego realizacje koncertowe obejmują szerokie spektrum gatunków muzycznych - od muzyki rozrywkowej, poprzez jazz i klasykę, po muzykę współczesną i instalacje dźwiękowe. Kooperuje z wieloma muzykami i zespołami, jest współpracownikiem licznych festiwali i imprez cyklicznych. W pracy studyjnej opracowuje dźwięk na potrzeby telewizji i filmu, realizuje także nagrania eksperymentalne.

 

Gintautas Gascevicius

 

Czołowy litewski perkusista i perkusjonalista; używa bardzo szerokiego i oryginalnego instrumentarium (np. powietrze, woda); jest jednym z najbardziej znanych litewskich muzyków. Ma za sobą szereg koncertów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tworzy muzykę teatralną i filmową. Charakteryzuje się oryginalnym stylem gry elementarnej, który często nazywany jest "dzikim litewskim". Nagrał ponad 30 płyt z różną muzyką.

 

Bartek Pałyga


Multiinstrumentalista, improwizator, poszukiwacz zaginionej prawdy. Specjalizuje się w grze na kilkunastu instrumentach smyczkowych i etnicznych z całego świata. Prekursor użycia technik śpiewu alikwotowego w muzyce współczesnej, folkowej  i rozrywkowej w Polsce. Współtworzy zespoły: Yerba Mater, Masala, Laterna, Village Kollektiv, Maria Pomianowska, Mosaic, Uria, Etnofonie Kurpiowskie i in. Nagrywa muzykę filmową.

 

Krzysztof Czaja

 

Studiował w warszawskiej Akademii Muzycznej - teorię muzyki oraz kompozycję pod kierunkiem Włodzimierza Kotońskiego.  W tej samej uczelni prowadził wykłady z muzyki elektroakustycznej, komputerowej, dźwięku interaktywnego oraz opiekował się pracami studenckimi.  Pod jego kierunkiem powstało około stu projektów elektroakustycznych, interaktywnych, multimedialnych oraz instalacji realizowanych przez studentów i absolwentów uczelni muzycznych.Współpracował z wieloma kompozytorami jako realizator partii elektroakustycznej oraz programista. Współtworzył oprogramowanie open source przeznaczone dla muzyków i artystów multimedialnych. We własnej działalności kompozytorskiej penetruje różne gatunki muzyki komputerowej oraz sztuki mediów.

 

Monika Gut

 

Ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Warszawie oraz Uniwersytet Muzyczny

F. Chopina. Od lat związana jest ze Sceną Mimów Warszawskiej Opery Kameralnej, prezentując spektakle na wielu prestiżowych festiwalach. Współzałożyciel multimedialnej grupy MM wykonującej utwory klasyków awangardy XX wieku, a także improwizowane kompozycje współczesne. Pedagog tańca na wydziale piosenki w Zespole Państwowych

Szkół Muzycznych F. Chopina w Warszawie.

 

Katarzyna Brochocka

 

Kompozytorka, laureatka nagród na międzynarodowych konkursach. Posiada w swoim dorobku utwory symfoniczne, kameralne i solowe, jednak głównym nurtem jej twórczych zainteresowań jest muzyka wokalna i sceniczna. Jest autorką pięciu oper, w tym „Happy Garden of Life”, kompozycji wyróżnionej podczas konkursu Nancy Van de Vate International Composition Prize for Opera (Wiedeń, 2008), oraz nagrodzonej przez dyrektora artystycznego festiwalu Opera Vista (Houston, 2010). Kolejna opera Katarzyny Brochockiej „The Young Wife” (Młoda mężatka) została wyróżniona na konkursie Flourish Opera Competition (Londyn, 2012) oraz zdobyła nagrodę publiczności w kategorii najlepszego musicalu i opery na Capital Fringe Festival (Waszyngton, 2013). Kompozytorka zdobyła również Grand Prix

w kategorii muzyki kameralnej ISB/David Walter Composition Competition (USA, 2008) za cykl pieśni do słów Jamesa Joyce’a, była też finalistką konkursu Douglas Moore Fund for American Opera (Nowy Jork, 2010).Jej utwory były wykonywane w Polsce (m. in. przez orkiestry Filharmonii Kaliskiej, Sudeckiej, oraz Warmińsko-Mazurskiej) i za granicą (Niemcy, Rumunia, USA). Brochocka jest też autorką muzyki do kilkunastu spektakli realizowanych w teatrach dramatycznych oraz lalkowych m. in. w Warszawie, Wrocławiu, Opolu, Olsztynie i Toruniu. W roku 2010 uzyskała stypendium z Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na napisanie libretta i skomponowanie muzyki do dwujęzycznej opery „Zegarmistrz” (The Horologist). Była stypendystką Starosty Powiatu Lidzbarskiego oraz programu „Sokrates Erasmus” w klasie kompozycji prof. Doiny Rotaru na Uniwersytecie Muzycznymw Bukareszcie. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie kompozycji prof. Jana Antoniego Wichrowskiego oraz podyplomowe studia mistrzowskie w Wanda L. Bass School of Music na Uniwersytecie w Oklahoma City (USA) w klasie kompozycji dr Edwarda Knighta.

 

Andrzej Jakubczyk

 

Nagrodzony Złotą Maską aktor Teatru im Jana Kochanowskiego w Opolu, wicemistrz Polski w stepowaniu. Absolwent Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Związany także z Teatrem Rozrywki w Chorzowie oraz Teatrem im. Solskiego w Tarnowie. Był współzałożycielem Stowarzyszenia Teatralnego "Poko" w Katowicach, gdzie wystąpił m. in. w przedstawieniu Nienawidzę M. Koterskiego w reż. Józefa Skwarka (wersja telewizyjna spektaklu emitowana w TV POLONIA oraz na stacjach regionalnych). Współtwórca popularnego kabaretu radiowego TEKA (Radio Opole). Odtwórca wielu niezapomnianych kreacji w wielokrotnie nagradzanych spektaklach, takich jak: Makbet w reż. Mai Kleczewskiej (Złota Maska za rolę Wiedźmy, spektakl prezentowany w The Globe Theatre w Londynie oraz podczas Tbilisi International Festival of Theatre), Dziady albo Młodzi  Czarodzieje w reż. Adama Sroki (Grand Prix XXIII Opolskich Konfrontacji Teatralnych), Klątwa  S. Wyspiańskiego w reż. Pawła Passiniego (Grand Prix XXIX OKT), Siedem aspektów baalicznego odczucia świata Bertolta Brechta w reż. Marka Fiedora, Co Chcecie albo Wieczór Trzech Króli W. Shakespeare'a w reż Michała Borczucha (Złoty Yorick na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku), Odyseja Homera w reż. Piotra Garbaczewskiego (Nagrodzona m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie), „God.com” w reż. T. Hynka, oraz „Aktorzy Prowincjonalni”  Agnieszki Holland i Witolda Zatorskiego w reż. Agnieszki Holland i Anny Smolar. To właśnie o nim Jacek Sieradzki napisał w swym Subiektywnym Spisie Aktorów Teatralnych: „Andrzej Jakubczyk (zwycięstwo) Dlaczego on? Może dlatego, że przypadł mu w udziale najdramatyczniejszy, przedśmiertny monolog i mówi go szlachetnie: mocno, ale bez emfazy i przesady, (...) grając «Baaliczny aspekt świata»”.

 

Adam Biernacki

 

Absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej, jest także kulturoznawcą (absolwent Między wydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Śląskim). Wyreżyserował spektakle dramatyczne, muzyczne i operowe m. in. w: Warszawskiej Operze Kameralnej, Teatrze Polonia, Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu, Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku (2013), Teatrze Nowym w Łodzi (2011), Old Timer's Garage w Katowicach, Teatrze Syrena, Teatrze Polskim w Warszawie (2010), Teatrze Stara Prochoffnia, Teatrze Kamienica (2009), Teatrze Studio, Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (2008). Współpracował z takimi artystami jak Ewa Błaszczyk („Rok magicznego myślenia”) czy Krystyna Tkacz („Oczy Wielkiego Miasta”, „Krystyna Tkacz śpiewa piosenki Kurta Tucholsky'ego”, „Dochodzenie”). Jest także  współtwórcą serii telewizyjnej „Akademia”

(TVP Kultura), autorem scenariuszy i dialogów do seriali telewizyjnych, spotów reklamowych, kampanii społecznych i gier komputerowych. Jako instruktor teatralny i wykładowca pracuje z dziećmi i młodzieżą m. in. w kultowym Ognisku Teatralnym „U Machulskich”. Prowadzi warsztaty teatralne dla nauczycieli oraz wykłada podstawy aktorstwa w Szkole Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Stworzył operowe spektakle dyplomowe ze studentami wydziałów wokalnych Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina i Zespołu Państwowych Szkół  Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Jest współtwórcą niezależnej teatralnej Grupy Dochodzeniowej, z którą na stałe współpracuje. Skomponował hejnał Katowic.

 

Krzesimir Dębski

 

Kompozytor, a także dyrygent, skrzypek jazzowy, aranżer i producent muzyczny. Najszerzej znany jako kompozytor muzyki filmowej i skrzypek jazzowy, lider zespołu String Connection. Laureat dziesiątek nagród kompozytorskich, jazzowych, radiowych i płytowych. Autor muzyki do blisko 40 spektakli teatralnych i ok. 100 filmów, a także ponad 120 utworów symfonicznych i kameralnych.

 

Rafał Grozdew

 

Absolwent studiów Wokalno-Aktorskich pod kierunkiem Prof. Wiesławy Maliszewskiej na Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku oraz Wydziału Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę wokalną rozpoczął w wieku piętnastu lat koncertując z Chórem Violletty Bieleckiej (m. in.: w Filharmonii Berlińskiej). Jest laureatem konkursu „Polskiej Muzyki Wokalnej”. Brał także udział w „Koncercie Młodych Talentów” w Helu. Występował na deskach teatrów europejskich (m. in.:  Stadttheater, Kurtheater Baden, Stadt Theater, Theater Winterthur, Theatre Vevey w  Szwajcarii, Theatre d’Eschw Luksemburgu, Spiel und Worms oraz Neues Theater w Niemczech, Kultur Center, Hering Theater, Musikteatert Vejle, Albertslund Musik Teatert w Danii, a także w Polsce (Państwowa Opera Bałtycka, Teatr Narodowy w Warszawie) oraz w Filharmoniach: Bałtyckiej, Szczecińskiej, Poznańskiej, Świętokrzyskiej, Białostockiej, Łomżyńskiej, Słupskiej. Brał udział w spektaklu muzycznym zorganizowanym z okazji 99-lecia Teatru Polskiego w Warszawie. Śpiewał na festiwalach: „Musica Sacra” w Gdyni, „Moniuszkowski Festiwal Podlasia” w Białymstoku, „Letni Fetiwal Nowego Miasta” w Warszawie, „Fryderyk Chopin na Uniwersytecie Warszawskim” oraz „Cantemus Omnes”. Współpracując z fundacją Collegium Musicum Uniwerytetu Warszawskiego zaprezentował projekty: m.in. „Pieśni dla dwojga”, „Pieśni Kurpiowskie” K. Szymanowskiego oraz projekt operowy w ramach festiwalu „Dramma per musica”. Występował w  Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego podczas gali rozdania nagród „Koryfeusz Muzyki Polskiej”. Ma w swoim dorobku wiele koncertów oratoryjnych i kantatowych pod batutą Eckarta Manke, Janusza Przybylskiego, Jacka Rogali, Ewy Strusińskiej, Pawła Kosa-Nowickiego, Andrzeja Borzyma. Współpracuje zarówno z zespołami muzyki dawnej (Sine Nomine, Ars Nova) jak i z muzykami alternatywnych grup muzycznych (Swoją Drogą, Kapela ze Wsi Warszawa, Kapela Do Szymanowskiego, DesOrient, Varsovia Manta) – tworząc projekty łączące brzmienia klasyczne z etnicznymi. Płyta „Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski”

z jego udziałem została nominowana do prestiżowej nagrody środowiska muzycznego „Koryfeusz Muzyki Polskiej” jako „Wydarzenie Roku”. Jest jednym z najmłodszych jurorów w Europie na konkursach wokalnych (m. in.: Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermünde w Niemczech).

 

 

 

 

 

 


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje”– priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca Dofinansowano ze środków  Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Narodowego Centrum Kultury - „Kultura - Interwencje”
dyrektor artystyczny: Małgorzata Kołcz -------------------------------------------- ------------------------------------------- O KONCERCIE PROGRAM ARTYŚCI GALERIA VIDEO START