Anna Ignatowicz–Glińska
Kompozytorka, ur. 26 maja 1968, w Warszawie. Ukończyła studia kompozytorskie w warszawskiej
UMFC, w klasie prof. Włodzimierza Kotońskiego (dyplom 1996 z wynikiem bardzo dobrym).
Jest adiunktem w macierzystej uczelni. Stypendystka ZAiKS (1999, 2001, 2012), MKiDN
(2008, 2010) i IMiT (2012-13). Jej utwory wykonywane były na koncertach i festiwalach
w Polsce i za granicą (m.in. w Niemczech, Czechach, Rosji, Austrii, Francji, Szwajcarii,
Danii, USA, Ameryce Łacińskiej, w Chinach i na Ukrainie), nagrywane na płyty (Audite,
DUX, Acte Prealable, Mons, Polonia Records) i wydawane (Norsk Musikforlag, PWM).
Laureatka nagród i wyróżnień na konkursach kompozytorskich – m.in. Nagrody Publiczności
i Wyróżnienia na VI Międzynarodowym Konkursie im. A. Pietrowa (Sankt Petersburg,
2012) i drugiej Nagrody na Konkursie „Mikołowskich Dni Muzyki” Mikołów, 2013). Interesuje
się także aranżacją, improwizacją oraz literaturą i piśmiennictwem muzycznym (publikacje
w literaturze fachowej i na łamach prasy muzycznej). Jest członkiem ZAiKS, ZKP (od
2009 Sekretarz Oddziału Warszawskiego) i Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektronicznej
(PSEME). Ostatnio coraz ważniejsze miejsce w jej twórczości zajmują projekty multimedialne,
wpisujące się w ideę syntezy sztuk i powstałe we współpracy z artystami innych dziedzin.
Uczestniczyła (w l. 2010 – 2013) w szkoleniu kadry dydaktycznej UMFC, w ramach Międzyuczelnianej
Specjalności Multimedialnej (projekt unijny, zakończony w czerwcu 2013).
Magdalena Wajzner–Barska
Ur. 13 listopada 1973 w Warszawie. Absolwentka specjalności rytmika warszawskiej
UMFC (dyplom z wynikiem celującym, stypendium Ministra Kultury za wyróżniające wyniki
w nauce). Uczestniczka wielu sesji naukowych, seminariów, warsztatów w tym: Międzynarodowych
Kongresów Rytmiki organizowanych przez Instytut Emila Jaques-Dalcroze’a w Genewie
(2003, 2007), a ostatnio cyklu szkoleń w zakresie sztuk multimedialnych dla kadry
dydaktycznej UMFC i ASP w Warszawie, realizowanych w latach 2010-2013 w ramach projektu
pod nazwą Międzyuczelniana Specjalność Multimedialna. Jest doktorem sztuki w dyscyplinie
rytmika i taniec. Pracuje na stanowisku adiunkta w UMFC oraz nauczyciela dyplomowanego
– kierownika Wydziału Rytmiki w ZPSM nr 4 im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Prowadzi
zajęcia rytmiki, metodyki nauczania rytmiki i improwizacji fortepianowej. Prowadzi
także wykłady oraz warsztaty na konferencjach, seminariach i sympozjach organizowanych
przez wyższe uczelnie, Centrum Edukacji Artystycznej a także inne placówki oświatowe.
Jest laureatką Nagrody Indywidualnej II stopnia za szczególny wkład w rozwój edukacji
artystycznej w Polsce, przyznanej przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej (2011).
Fascynuje się ideą syntezy sztuk. W swoich działaniach twórczych poszukuje uniwersalnego
języka dla muzyki i innych dziedzin artystycznych. Jest autorką kilkudziesięciu interpretacji
ruchowych utworów muzycznych (w tym także projektów multimedialnych) stworzonych
do muzyki własnej (często improwizowanej), a także kompozycji od baroku do współczesności.
Eksperymentuje ze światłem, grafiką, sztuką video, diaporamą, poezją wizualną. Jest
także współautorką kilku projektów/performance’ów realizowanych z artystami innych
dziedzin. występuje jako wykonawca improwizując ruchem, wokalnie i na fortepianie.
Ryszard Latecki
Multinstrumentalista, wynalazca półprogowej gitary - Latary, twórca wielu formacji
muzycznych (zespół Laterna), współtwórca grupy Kawalerowie Błotni, aktywny szczególnie
na scenach alternatywnych. Jest autorem i wykonawcą licznych muzycznych performance`ów
i instalacji, autorem Klepsydry Dżwiękowej („przesypuje” się w niej dźwięk a kolejne
harmoniczne interwały odmierzają czas), Sejsmofonu (drgania Ziemii transformowane
są na muzyczną formę) oraz kompletnie nowej koncepcji tworzenia muzyki – Muzyki Rewersyjnej
(polega ona na odejmowaniu dźwięku - „ociosywaniu” hałasu tak, aby uzyskać muzyczną
formę). Ryszard Latecki realizuje również autorski program warsztatów pt. Dźwiękowa
Przestrzeń Niewerbalna, autorski program koncertowy Partytury Fotograficzne oraz
aktywnie pracuje w Wytwórni Błękitu w podziemiach kamedulskich na warszawskich Bielanach.
Nagrał i wydał (w wydawnictwie OBUH Records) kilka autorskich płyt.
www.facebook.com/ryszardlatecki www.reversemusic.com www.latecki.com www.youtube.com/ryszardlatecki
www.facebook.com/partyturyfotograficzne
Andrzej Kijanowski
Reżyser dźwięku. Jego realizacje koncertowe obejmują szerokie spektrum gatunków muzycznych
- od muzyki rozrywkowej, poprzez jazz i klasykę, po muzykę współczesną i instalacje
dźwiękowe. Kooperuje z wieloma muzykami i zespołami, jest współpracownikiem licznych
festiwali i imprez cyklicznych. W pracy studyjnej opracowuje dźwięk na potrzeby telewizji
i filmu, realizuje także nagrania eksperymentalne.
Gintautas Gascevicius
Czołowy litewski perkusista i perkusjonalista; używa bardzo szerokiego i oryginalnego
instrumentarium (np. powietrze, woda); jest jednym z najbardziej znanych litewskich
muzyków. Ma za sobą szereg koncertów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tworzy
muzykę teatralną i filmową. Charakteryzuje się oryginalnym stylem gry elementarnej,
który często nazywany jest "dzikim litewskim". Nagrał ponad 30 płyt z różną muzyką.
Bartek Pałyga
Multiinstrumentalista, improwizator, poszukiwacz zaginionej prawdy. Specjalizuje
się w grze na kilkunastu instrumentach smyczkowych i etnicznych z całego świata.
Prekursor użycia technik śpiewu alikwotowego w muzyce współczesnej, folkowej i rozrywkowej
w Polsce. Współtworzy zespoły: Yerba Mater, Masala, Laterna, Village Kollektiv, Maria
Pomianowska, Mosaic, Uria, Etnofonie Kurpiowskie i in. Nagrywa muzykę filmową.
Krzysztof Czaja
Studiował w warszawskiej Akademii Muzycznej - teorię muzyki oraz kompozycję pod kierunkiem
Włodzimierza Kotońskiego. W tej samej uczelni prowadził wykłady z muzyki elektroakustycznej,
komputerowej, dźwięku interaktywnego oraz opiekował się pracami studenckimi. Pod
jego kierunkiem powstało około stu projektów elektroakustycznych, interaktywnych,
multimedialnych oraz instalacji realizowanych przez studentów i absolwentów uczelni
muzycznych.Współpracował z wieloma kompozytorami jako realizator partii elektroakustycznej
oraz programista. Współtworzył oprogramowanie open source przeznaczone dla muzyków
i artystów multimedialnych. We własnej działalności kompozytorskiej penetruje różne
gatunki muzyki komputerowej oraz sztuki mediów.
Monika Gut
Ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Warszawie oraz Uniwersytet Muzyczny
F. Chopina. Od lat związana jest ze Sceną Mimów Warszawskiej Opery Kameralnej, prezentując
spektakle na wielu prestiżowych festiwalach. Współzałożyciel multimedialnej grupy
MM wykonującej utwory klasyków awangardy XX wieku, a także improwizowane kompozycje
współczesne. Pedagog tańca na wydziale piosenki w Zespole Państwowych
Szkół Muzycznych F. Chopina w Warszawie.
Katarzyna Brochocka
Kompozytorka, laureatka nagród na międzynarodowych konkursach. Posiada w swoim dorobku
utwory symfoniczne, kameralne i solowe, jednak głównym nurtem jej twórczych zainteresowań
jest muzyka wokalna i sceniczna. Jest autorką pięciu oper, w tym „Happy Garden of
Life”, kompozycji wyróżnionej podczas konkursu Nancy Van de Vate International Composition
Prize for Opera (Wiedeń, 2008), oraz nagrodzonej przez dyrektora artystycznego festiwalu
Opera Vista (Houston, 2010). Kolejna opera Katarzyny Brochockiej „The Young Wife”
(Młoda mężatka) została wyróżniona na konkursie Flourish Opera Competition (Londyn,
2012) oraz zdobyła nagrodę publiczności w kategorii najlepszego musicalu i opery
na Capital Fringe Festival (Waszyngton, 2013). Kompozytorka zdobyła również Grand
Prix
w kategorii muzyki kameralnej ISB/David Walter Composition Competition (USA, 2008)
za cykl pieśni do słów Jamesa Joyce’a, była też finalistką konkursu Douglas Moore
Fund for American Opera (Nowy Jork, 2010).Jej utwory były wykonywane w Polsce (m.
in. przez orkiestry Filharmonii Kaliskiej, Sudeckiej, oraz Warmińsko-Mazurskiej)
i za granicą (Niemcy, Rumunia, USA). Brochocka jest też autorką muzyki do kilkunastu
spektakli realizowanych w teatrach dramatycznych oraz lalkowych m. in. w Warszawie,
Wrocławiu, Opolu, Olsztynie i Toruniu. W roku 2010 uzyskała stypendium z Funduszu
Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na napisanie libretta
i skomponowanie muzyki do dwujęzycznej opery „Zegarmistrz” (The Horologist). Była
stypendystką Starosty Powiatu Lidzbarskiego oraz programu „Sokrates Erasmus” w klasie
kompozycji prof. Doiny Rotaru na Uniwersytecie Muzycznymw Bukareszcie. Ukończyła
z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie kompozycji prof. Jana Antoniego
Wichrowskiego oraz podyplomowe studia mistrzowskie w Wanda L. Bass School of Music
na Uniwersytecie w Oklahoma City (USA) w klasie kompozycji dr Edwarda Knighta.
Andrzej Jakubczyk
Nagrodzony Złotą Maską aktor Teatru im Jana Kochanowskiego w Opolu, wicemistrz Polski
w stepowaniu. Absolwent Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej
we Wrocławiu. Związany także z Teatrem Rozrywki w Chorzowie oraz Teatrem im. Solskiego
w Tarnowie. Był współzałożycielem Stowarzyszenia Teatralnego "Poko" w Katowicach,
gdzie wystąpił m. in. w przedstawieniu Nienawidzę M. Koterskiego w reż. Józefa Skwarka
(wersja telewizyjna spektaklu emitowana w TV POLONIA oraz na stacjach regionalnych).
Współtwórca popularnego kabaretu radiowego TEKA (Radio Opole). Odtwórca wielu niezapomnianych
kreacji w wielokrotnie nagradzanych spektaklach, takich jak: Makbet w reż. Mai Kleczewskiej
(Złota Maska za rolę Wiedźmy, spektakl prezentowany w The Globe Theatre w Londynie
oraz podczas Tbilisi International Festival of Theatre), Dziady albo Młodzi Czarodzieje
w reż. Adama Sroki (Grand Prix XXIII Opolskich Konfrontacji Teatralnych), Klątwa
S. Wyspiańskiego w reż. Pawła Passiniego (Grand Prix XXIX OKT), Siedem aspektów
baalicznego odczucia świata Bertolta Brechta w reż. Marka Fiedora, Co Chcecie albo
Wieczór Trzech Króli W. Shakespeare'a w reż Michała Borczucha (Złoty Yorick na Festiwalu
Szekspirowskim w Gdańsku), Odyseja Homera w reż. Piotra Garbaczewskiego (Nagrodzona
m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie), „God.com”
w reż. T. Hynka, oraz „Aktorzy Prowincjonalni” Agnieszki Holland i Witolda Zatorskiego
w reż. Agnieszki Holland i Anny Smolar. To właśnie o nim Jacek Sieradzki napisał
w swym Subiektywnym Spisie Aktorów Teatralnych: „Andrzej Jakubczyk (zwycięstwo) Dlaczego
on? Może dlatego, że przypadł mu w udziale najdramatyczniejszy, przedśmiertny monolog
i mówi go szlachetnie: mocno, ale bez emfazy i przesady, (...) grając «Baaliczny
aspekt świata»”.
Adam Biernacki
Absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej, jest także kulturoznawcą
(absolwent Między wydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie
Śląskim). Wyreżyserował spektakle dramatyczne, muzyczne i operowe m. in. w: Warszawskiej
Operze Kameralnej, Teatrze Polonia, Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu, Teatrze Dramatycznym
im. A. Węgierki w Białymstoku (2013), Teatrze Nowym w Łodzi (2011), Old Timer's Garage
w Katowicach, Teatrze Syrena, Teatrze Polskim w Warszawie (2010), Teatrze Stara Prochoffnia,
Teatrze Kamienica (2009), Teatrze Studio, Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (2008).
Współpracował z takimi artystami jak Ewa Błaszczyk („Rok magicznego myślenia”) czy
Krystyna Tkacz („Oczy Wielkiego Miasta”, „Krystyna Tkacz śpiewa piosenki Kurta Tucholsky'ego”,
„Dochodzenie”). Jest także współtwórcą serii telewizyjnej „Akademia”
(TVP Kultura), autorem scenariuszy i dialogów do seriali telewizyjnych, spotów reklamowych,
kampanii społecznych i gier komputerowych. Jako instruktor teatralny i wykładowca
pracuje z dziećmi i młodzieżą m. in. w kultowym Ognisku Teatralnym „U Machulskich”.
Prowadzi warsztaty teatralne dla nauczycieli oraz wykłada podstawy aktorstwa w Szkole
Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Stworzył operowe spektakle dyplomowe
ze studentami wydziałów wokalnych Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina i Zespołu
Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Jest współtwórcą niezależnej
teatralnej Grupy Dochodzeniowej, z którą na stałe współpracuje. Skomponował hejnał
Katowic.
Krzesimir Dębski
Kompozytor, a także dyrygent, skrzypek jazzowy, aranżer i producent muzyczny. Najszerzej
znany jako kompozytor muzyki filmowej i skrzypek jazzowy, lider zespołu String Connection.
Laureat dziesiątek nagród kompozytorskich, jazzowych, radiowych i płytowych. Autor
muzyki do blisko 40 spektakli teatralnych i ok. 100 filmów, a także ponad 120 utworów
symfonicznych i kameralnych.
Rafał Grozdew
Absolwent studiów Wokalno-Aktorskich pod kierunkiem Prof. Wiesławy Maliszewskiej
na Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku oraz Wydziału Zarządzania Kulturą
na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę wokalną rozpoczął w wieku piętnastu lat koncertując
z Chórem Violletty Bieleckiej (m. in.: w Filharmonii Berlińskiej). Jest laureatem
konkursu „Polskiej Muzyki Wokalnej”. Brał także udział w „Koncercie Młodych Talentów”
w Helu. Występował na deskach teatrów europejskich (m. in.: Stadttheater, Kurtheater
Baden, Stadt Theater, Theater Winterthur, Theatre Vevey w Szwajcarii, Theatre d’Eschw
Luksemburgu, Spiel und Worms oraz Neues Theater w Niemczech, Kultur Center, Hering
Theater, Musikteatert Vejle, Albertslund Musik Teatert w Danii, a także w Polsce
(Państwowa Opera Bałtycka, Teatr Narodowy w Warszawie) oraz w Filharmoniach: Bałtyckiej,
Szczecińskiej, Poznańskiej, Świętokrzyskiej, Białostockiej, Łomżyńskiej, Słupskiej.
Brał udział w spektaklu muzycznym zorganizowanym z okazji 99-lecia Teatru Polskiego
w Warszawie. Śpiewał na festiwalach: „Musica Sacra” w Gdyni, „Moniuszkowski Festiwal
Podlasia” w Białymstoku, „Letni Fetiwal Nowego Miasta” w Warszawie, „Fryderyk Chopin
na Uniwersytecie Warszawskim” oraz „Cantemus Omnes”. Współpracując z fundacją Collegium
Musicum Uniwerytetu Warszawskiego zaprezentował projekty: m.in. „Pieśni dla dwojga”,
„Pieśni Kurpiowskie” K. Szymanowskiego oraz projekt operowy w ramach festiwalu „Dramma
per musica”. Występował w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
podczas gali rozdania nagród „Koryfeusz Muzyki Polskiej”. Ma w swoim dorobku wiele
koncertów oratoryjnych i kantatowych pod batutą Eckarta Manke, Janusza Przybylskiego,
Jacka Rogali, Ewy Strusińskiej, Pawła Kosa-Nowickiego, Andrzeja Borzyma. Współpracuje
zarówno z zespołami muzyki dawnej (Sine Nomine, Ars Nova) jak i z muzykami alternatywnych
grup muzycznych (Swoją Drogą, Kapela ze Wsi Warszawa, Kapela Do Szymanowskiego, DesOrient,
Varsovia Manta) – tworząc projekty łączące brzmienia klasyczne z etnicznymi. Płyta
„Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski”
z jego udziałem została nominowana do prestiżowej nagrody środowiska muzycznego „Koryfeusz
Muzyki Polskiej” jako „Wydarzenie Roku”. Jest jednym z najmłodszych jurorów w Europie
na konkursach wokalnych (m. in.: Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego
w Ueckermünde w Niemczech).