Anna Ignatowicz–Glińska / Magdalena Wajzner–Barska:
Śmiecidło – monodram ascetyczno–ekologiczny
Założenia: ascetyczne (prostota środków warsztatowych, surowość scenografii, kostiumów
i rekwizytów, skromne wymagania techniczne). Przesłanie: ekologiczne – rzecz o nieporządku
i jego konsekwencjach. Śmiecidło jest totalnym samodziałem, skleconym z tego, co
można znaleźć na śmietniku. Śmietnik to zarówno kosz na śmiec i (wraz z zawartością)
jak też szum informacyjny, internet, śmietnik historii, i wreszcie nasze „śmietniki
wewnętrzne”-
Ryszard Latecki / Andrzej Kijanowski / Gintautas Gascevicius / Bartek Pałyga:
Budzik
Akcja rozgrywa się wokół prostych czynności wykonywanych codziennie rano. Dźwiękom
towarzyszącym porannym działaniom nadana jest wartość muzyczna. Muzyka powstaje w
czasie rzeczywistym, również z pomocą elektronicznego instrumentarium, poprzez powielanie
i przekształcanie zbieranych dźwięków. W akcji, do odmierzenia czasu, użyta jest
też klepsydra dźwiękowa. To dwa ciągłe dźwięki: jeden -
Krzysztof Czaja / Monika Gut:
Podróż, czyli DJ w piekle. Extravaganza do tekstów Charlesa Baudelaire'a oraz anonimowych Profesorów.
Jaka kara czeka bałamutnego kpiarza, bezwstydnego plagiatora, wirtualnego burladora?
Otóż przepoczwarzy się w garbatego nędzarza osaczonego przez anachroniczne teksty
i arytmiczne ponure pomruki. Będą go nawiedzać postaci z ulicznego teatrzyku: czort
wszechobecny, żona-
Katarzyna Brochocka / Andrzej Jakubczyk / Adam Biernacki:
Adagium
Adagium (łac. przysłowie) -
Krzesimir Dębski / Rafał Grozdew:
4 preludia na głos i taśmę
4 preludia na głos i taśmę powstały dla niezwykłego wokalisty Rafała Grozdewa. Kompozytor
postanowił zerwać z tradycją śpiewu operowego ukształtowaną w wieku XVIII, a wciąż
stosowaną w muzyce współczesnej. Wokalista więc używa swojego głosu w bardzo różnorodny
sposób. Śpiewa głosem białym, jodłuje i ma duże zasoby barw rodem z muzyki pop i
folk. Dodatkowo „brzdąka” na niekonwencjonalnych instrumentach: dziecięcych bębenkach,
dzwonkach, gitarze -