Piotr Roemer -- kompozytor i teoretyk muzyki. Swoją twórczość muzyczną prezentował na wielu znaczących festiwalach muzyki współczesnej w Polsce i za granicą. Tańczy tango argentyńskie.

Umiejętności taneczne poszerza o doświadczenia improwizacji kontaktowej, działań performatywnych oraz jogi metodą Iyengara. Pisze opowiadania grozy i teksty o muzyce.Otrzymał m.in.: Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010), Stypendium Edukacyjne Miasta Krakowa (2010), Stypendium Artystyczne Fundacji Sapere Auso (2011), Stypendium w ramach Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAIKS (2014), Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (2016).

 

Ewa Wojtkiewicz – tancerka, nauczycielka tanga, psycholog. Od najmłodszych lat pociągał ją ruch. W szkole podstawowej ćwiczyła lekkoatletykę. Później pojawił się taniec towarzyski, z którym związana była przez kilkanaście lat, najpierw jako tancerka, później nauczycielka i choreograf. Na dwuletnim kursie instruktorskim, ukończonym z wyróżnieniem, zetknęła się z improwizacją oraz technikami tańca współczesnego, które zainicjowały poszukiwania kontynuowane do dziś. Po kilku latach pojawiło się tango. Stało się ono dla niej zjawiskiem fascynującym, zarówno jeśli chodzi o aspekt indywidualny, społeczny, jak i szerszy kontekst kulturowy. Praktykuje jogę metodą Iyengara.

 

Adam Porębski – kompozytor i skrzypek. Jest absolwentem Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie kompozycji Krystiana Kiełba (Dyplom Honorowy Primus Inter Pares) oraz w klasie skrzypiec Małgorzaty Kogut-Ślandy. Studia uzupełniał na kursach kompozytorskich w Apeldoorn, Radziejowicach i Krakowie. W 2016 roku otrzymał stopień doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych. Wielokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, laureat międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów kompozytorskich. Jego utwory były wykonywane w wielu krajach Europy, USA i w Australii. Obok aktywności kompozytorskiej ważne miejsce w życiu artysty zajmuje sztuka wykonawcza, chętnie podejmuje się działań improwizatorskich, również z wykorzystaniem live electronics.

 

Krzysztof Boczkowski – aktor Wrocławskiego Teatru Współczesnego, od roku 2007 związany z PWST w Krakowie Filia we Wrocławiu (Wydział Aktorski), najpierw jako wolontariusz a następnie wykładowca przedmiotów: Sceny Współczesne, Sceny Klasyczne, Elementarne Zadania Aktorskie, Podstawy Gry Aktorskiej, Trening Aktorski. Reżyser przedstawień offowych, opiekun kół naukowych na WA PWST, tutor przy projekcie Body Constitution w Instytucie Grotowskiego. W 2012 r. obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora w dziedzinie sztuk teatralnych, w tym samym roku wstąpił do AMUiA oraz przyjął funkcję Prodziekana ds. studentów na WA.
 

Andrzej Kopeć – kompozytor i artysta multimedialny, łączący twórczość muzyczną i technologie komputerowe. Jest laureatem konkursów Śląskiej Trybuny Kompozytorów w Katowicach (dwukrotnie) i Konkursu Młodych Kompozytorów im. T. Bairda. W swoim dorobku kompozytorskim posiadadzieła na obsady solistyczne, kameralne, chóralne i orkiestrowe oraz szereg projektów wykorzystujących środki elektroniczne.

Współpracuje m.in. z Warszawskim Teatrem Tańca, Teatrem Muzycznym w Lublinie, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie,Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu, Legnickim Centrum Kultury, Planetarium Niebo Kopernika, Festiwalem „Artelier" w Szczecinie.Wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.  

 

Aleksandra Dziurosz – tancerka, choreograf, doktor habilitowany sztuki, profesor nadzwyczajny UMFC, dyrektor Warszawskiego Teatru Tańca, dyrektor Warsaw Dance Days. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego. Występowała m.in. w: Japonii, Hiszpanii, Puerto Rico, Szwajcarii, Holandii, Danii, na Litwie, Węgrzech, w Czechach i Polsce. Członek Rady Naukowej Instytutu Choreologii w Poznaniu oraz wiceprezes Polskiego Forum Choreologicznego. Laureatka nagrody choreograficznej Dyrektora Polskiego Teatru Tańca, trzykrotna stypendystka MKiDN oraz dwukrotna stypendystka MNiSW. Laureatka głównej nagrody choreograficznej X Międzynarodowego Festiwalu Solo/Duo, Budapeszt. Więcej: www.dziurosz.pl oraz www.wtt.waw.pl

 

Aldona Nawrocka – doktor sztuki, kompozytorka, pianistka, wykładowca UMFC w Warszawie, absolwentka tejże uczelni (kl. M. Borkowskiego), stypendystka MusikHochschule Luzern-Swiss (kl. B. Skrzypczak), członek ZKP. Brała udział w kursach kompozytorskich prowadzonych m.in. przez. E. Sikorę, S. Montegue, A. Brødsgaarda, także w Académie de Musique du XX-éme siécle w Paryżu (P. Boulez, D. Robertson) oraz organizowanej przez IRCAM Académie d’Eté (B. Ferneyhough, M-A. Dalbavie). Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Wielokrotny kompozytor interdyscyplinarnych projektów artystycznych (m.in. Schreiben in Beromünster – Szwajcaria 2005, Coaching Project-Dancing Poznań 2010 i 2016).

 

Bartosz Miłosz Martyna – doktor sztuki, absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Współpracował zawodowo m.in. z: Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Nowym Teatrem w Warszawie, Teatrem Polskiego Radia. Szczególnym miejscem, z którym często współpracuje, jest Warszawski Teatr Tańca. Sprawuje tam wiele funkcji – dramaturga, konsultanta aktorstwa, wykonawcy oraz reżysera.

Scenarzysta, reżyser i wykonawca autorskiego solo aktorskiego „Performer”. Laureat nagród i wyróżnień m.in.: Pierwszej nagrody XVI Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku. Jako pedagog pracę zaczynał w Studio Wokalnym im. Jerzego Wasowskiego. Prowadził wiele warsztatów aktorskich w kraju i za granicą. Więcej informacji: www.bartoszmartyna.pl

 

Agnieszka Stulgińska kompozytorka. Studiowała w Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz w Królewskim Konserwatorium w Atwerpii. W Łodzi uzupełniała studia w zakresie twórczości audiowizualnej. Laureatka konkursów kompozytorskich w Europie i USA, chętnie podejmuje współpracę z reżyserami, fotografami, designerami i choreografami, tworząc różnego rodzaju projekty multimedialne.Dla Agnieszki Stulgińskiej najciekawszą cechą muzyki współczesnej jest możliwość porzucenia dotychczasowych konwencji i reguł komponowania. Wyzwolenie od nich pozwala na maksymalne zbliżenie się do prawdziwego życia, także w jego podstawowym, biologicznym znaczeniu. Własną twórczość kompozytorka traktuje niemal jak pracę dokumentalisty a największą jej pasją jest człowiek  

 

Robert Jędrzejewski artysta intuitywny, wiolonczelista, improwizator. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie doktorant Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Współtwórca duetu improwizujących kompozytorów SALULU.Inicjator konferencji NOWY SENS MUZYKI. Ma na koncie liczne prezentacje i kooperacje artystyczne w kraju, a także w Europie, USA i Kanadzie.  

 

Michał Górczyński klarnecista, kompozytor, pedagog. Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Komponuje utwory na różne składy instrumentalne oraz muzykę do teatru (ok. 25 spektakli). Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych, audycji radiowych i filmów undergroundowych. Autor oryginalnych technik wykonawczych na klarnecie basowym. Współpracuje z beatboxerem Patrykiem „Tik Takiem” Matelą. Współtworzy zespół „Kwartludium”, specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. Od 2013 r. realizuje projekt „muzyka do języków” tworząc autorską muzykę do języka jidisz (płyta wydana w „Multikulti”) i poezji japońskiej.

 

 

Instytut Teatralny 
im. Zbigniewa Raszewskiego
ul. Jazdów 1, Warszawa

Home  23 PAŹDZIERNIKA 2016 
     18:00 spotkanie twórców 
                                   z publicznością
       19:00 koncert prawykonań 
                          utworów 
                              audioscenicznych 

AUDIO STAGE PROGRAM ARTYŚCI GALERIA KONTAKT VIDEO