Witamy Państwa na kolejnym wieczorze prawykonań utworów audioscenicznych „Audio Stage”.
Utwór audiosceniczny to kompozycja muzyczna, którą wykonuje artysta sceniczny: tancerz,
aktor, mim, performer. Dźwięki, powstające poprzez jego działania: gest, taniec,
mowę -
Dzisiejszego wieczoru będziemy świadkami prawykonań czterech monodramów audioscenicznych
-
Utwory te zostaną poprzedzone preludiami -
Kompozytorką preludiów jest Agnieszka Stulgińska, a wykonawcami -
Dwie pierwsze edycje Audio Stage odbyły się w roku 2012 i 2013. Ich audiowizualny zapis mogą Państwo znaleźć na stronie www.audiostage.pl. „Audio Stage 2016” jest realizowany dzięki wsparciu Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy oraz Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Życzymy Państwu niezapomnianych wrażeń!
W imieniu Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej
Małgorzata Kołcz i Jarosław Siwiński
O Organizatorze:
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zostało założone w 1923 roku. Jest członkiem Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), organizacji zrzeszającej ponad 40 państw, afiliowanej przy UNESCO. To najstarsze stowarzyszenie w Polsce, które zajmuje się popularyzacją współczesnej twórczości kompozytorskiej. Jego członkami są wybitni kompozytorzy, wykonawcy, muzykolodzy oraz miłośnicy nowej muzyki. Współzałożycielem i pierwszym prezesem PTMW był Karol Szymanowski.
Twórcy koncepcji Audio Stage:
Jarosław Siwiński
Studia pianistyczne odbywał pod kierunkiem prof. K. Gierżoda, a kompozytorskie –
prof. W. Kotońskiego w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Uczestniczył
w licznych warsztatach kompozytorskich (m.in.: H. Kulenty, H. M. Górecki, M. Nyman,
L. Andriessen, T. Murail) i festiwalach muzyki współczesnej (m.in.: Światowe Dni
Muzyki, „Musica Polonica Nova", „Warszawska Jesień", „Poznańska Wiosna Muzyczna”).
Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, m.st. Warszawy i Stowarzyszenia
Autorów ZAiKS. Jako członek Grupy MM działał na pograniczu teatru, muzyki i sztuk
wizualnych. Współpracował m.in. z: E. Rudnikiem, F. Rzewskim, M. Pistoletto, holenderską
Orchest De Ereprijs, duetem V. Lois/Y. Peet i Grupą Azorro. Jest autorem hejnału
Rzeszowa. Tworzy także muzykę do filmów animowanych (m.in.: J. Lenicy, D. Szczechury,
M. Giżyckiego, A. Skolik, T. Kozaka), teatru i gier komputerowych. Od wielu lat współpracuje
z poznańskim Centrum Sztuki Dziecka, dla którego skomponował kilkanaście utworów,
w tym wiele włączających publiczność do aktywnego uczestnictwa w ich wykonywaniu.
Jego najnowsze działania twórcze to m.in. „Chopin Elements” -
Małgorzata Kołcz
Kontrabasistka, filolog klasyczny, animatorka życia muzycznego. Absolwentka klasy kontrabasu st. wykł. J. Dobrowolskiego Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku oraz filologii klasycznej Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Ponadto ukończyła Podyplomowe Studium Marketingowego Zarządzania Przedsiębiorstwem o specjalizacji PR. Jako freelancer występowała z wieloma polskimi zespołami kameralnymi i orkiestrami. Tworząc wydarzenia muzyczne współpracowała z kompozytorami, m.in.: J. A. P. Kaczmarkiem, Z. Preisnerem, R. Twardowskim, P. Mossem, A. Williamsem, J. Dawem, K. Dębskim, Z. Kozubem, J. Siwińskim i R. Osadą oraz kompozytorami młodego pokolenia, takimi jak: B. Kowalski, K. A. Janczak, G. Kissas i in. Wraz z Iwoną Jędruch (gongi, misy dźwiękowe, skrzypce, śpiew biały) tworzy zespół „Trillingen Duo”, który wykonuje muzykę eksperymentalną i improwizowaną.
Z powodzeniem łączy działalność muzyczną z pracą dedykowaną kulturze. Aktywnie działa
na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując
wydarzenia promujące kulturę wyższą. Jest pomysłodawcą i współrealizatorem m.in.:
warszawskich Letnich Festiwali Nowego Miasta, koncertu prawykonań „Muzyczne Pejzaże
Czesława Miłosza”, festiwalu „Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”, projektu „Warszawskie
Prawykonania 2010”, wydarzenia performatywnego „Audio Stage” i cyklu edukacyjnego
„Muzyka współczesna nie gryzie”. W latach 2007-