Piotr Roemer / Ewa Wojtkiewicz: Expressis non-verbis*

 

Utwór przedstawia człowieka uwikłanego w dźwięk. Rzeczywistość brzmiąca otacza go z każdej strony, sortuje codzienne rytuały, komponuje narrację, styka się ze skórą i na zasadzie osmozy przenika do wnętrza ciała. Jednocześnie człowiek ma władzę, by tę rzeczywistość zmieniać. Inspiracją do powstania „Expressis non-verbis” były doświadczenia związane z wejściem w świat tanga argentyńskiego, które stało się jednocześnie przyczynkiem do odkrycia na nowo zmysłów dotyku, równowagi i powonienia. Funkcjonowanie w rytmie odświeżonej perspektywy swobodnie upływającego czasu i myślenie mądrością ciała niejednokrotnie zderzało się z intelektualizmem świata zewnętrznego, nakręcanego z zegarkową precyzją.

 

Adam Porębski / Krzysztof Boczkowski: Gregor Samsa*

Budzisz się rano i nie wiesz kim jesteś... Utwór audiosceniczny „Gregor Samsa” to opowieść o przemianie, procesie rodzenia się, przeistaczania w człowieka. Świat ciemności, ciszy i bezruchu jest stopniowo rozświetlany i odkrywany. Każdy krok stanowi wyzwanie i jest czymś zupełnie nowym i nieznanym. Metamorfoza bohatera to także ewolucja dźwięku – proste szmery, atawistycznepomruki i szepty przeistaczają się w klarowną mowę i harmonijne współbrzmienia. W utworze wykorzystane zostaną trzy fragmenty opowiadania H. Murakamiego pt. „Zakochany Samsa”. Czy budząc się rano ma znaczenie, kim byłeś wczoraj kładąc się spać?

 

Andrzej Kopeć / Aleksandra Dziurosz: Conversio

„Conversio" na ruch i dźwięk. Bezruch. Cisza. Drżenie. Szmer. Szelest. Szept. Kołysanie. Mruczenie. Krok. Ton. Stuk. Puls. Obrót. Stuk. Ślizg. Zgrzyt. Szum. Ćwierk. Gwar. Wymach. Świst. Skok. Brzęk. Pisk. Napięcie. Warkot. Krzyk. Rzut. Grzmot. Hałas. Huk. Szturm. ...Cisza. Bezruch

 

 

Aldona Nawrocka / Bartosz Miłosz Martyna: Atlas Salta*

 

ATLAS SALTA {czyli ...but this has been happening for many years...} na aktora i dźwięki obce / nieobce. W zdrowym ciele zdrowy duch, a duch w narodzie nie ginie! Syzyfowa praca i wysiłek godny Atlasa pozwala utrzymać świat na swoim miejscu... a przynajmniej kondycję. Od wieków temat zdrowia, dziś rozumiany jako „bycie fit" towarzyszy nam nie tylko w prozie życia, ale również prozie... i poezji... i innych przejawach sztuk wszelakich. To interdyscyplinarne przedsięwzięcie wyruszy na poszukiwanie dźwięków i sensów płynących m.in. z chęci zadbania o własne ciało (jak i umysł), a o to postara się Bartosz Martyna w towarzystwie Aldony Nawrockiej.

 

Agnieszka Stulgińska: Preludia NOZ I-IV*

wykonawcy: Michał Górczyński - klarnety, Robert Jędrzejewski - wiolonczela

 

Utwór o relacjach międzyludzkich, a w szczególności ich braku.

Niedopowiedzeniach, niezrozumieniach, niespełnieniach.

Odrzuceniach, przeczeniach, pragnieniach.

Zranieniach, zniechęceniach (…) przylgnięciach.

Człowiek - człowiek, człowiek - dźwięk, dźwięk - człowiek, dźwięk - dźwięk.

Cykl czterech scen, które w założeniu miały być preludiami - łącznikami do przedstawień audioscenicznych.

W rzeczywistości, ze względu na swój uniwersalny charakter mogą istnieć również jako samodzielny utwór.

 

 

* Utwór powstał w ramach stypendium Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAIKS im. Andrzeja Szczypiorskiego

Instytut Teatralny 
im. Zbigniewa Raszewskiego
ul. Jazdów 1, Warszawa

Home  23 PAŹDZIERNIKA 2016 
     18:00 spotkanie twórców 
                                   z publicznością
       19:00 koncert prawykonań 
                          utworów 
                              audioscenicznych 

AUDIO STAGE PROGRAM ARTYŚCI GALERIA KONTAKT VIDEO